سرطان التهابی سینه ، علائم ، نحوه تشخیص و درمان آن

سرطان التهابی سینه ، علائم و نشانه ها و نحوه درمان

سرطان التهابی سینه ، علائم ، نحوه تشخیص و درمان آن

سرطان التهابی سینه :

سرطان التهابی سینه (IBC)  نوعی نادر و تهاجمی سرطان پستان میباشد که اغلب به صورت یک جوش یا محل خارش در روی پوست ، ظاهر میشود و عروق لنفاوی را در پوست پستان شما مسدود می کند.

سرطان التهابی پستان ممکن است در ماموگرافی یا سونوگرافی ظاهر نشود و اغلب به عنوان یک عفونت تشخیص داده می شود.

زمانی تشخیص داده میشود که معمولا در پوست پستان شما رشد کرده است .

در اغلب موارد نیز در سایر قسمت های بدن نیز گسترش یافته است .

[lwptoc]

تفاوت سرطان التهابی سینه با سایر سرطان های پستان

در مقایسه با سایر اشکال بیماری ، سرطان التهابی پستان :

• متفاوت به نظر میرسد ، اغلب فاقد توده پستان میباشد . اما پستان شما ممکن است قرمز ، متورم یا ملتهب ، به نظر برسد.
  • تشخیص آن سخت تر است – در ماموگرافی به خوبی نشان داده نمی شود
  • تهاجمی تر است و سریعتر از انواع دیگر گسترش می یابد .
  • اغلب در زنان در سنین جوانی تشخیص داده میشود
  • با احتمال زیاد در خانم های دارای اضافه وزن ، مشاهده میشود .
  • هنگامی که تشخیص داده شده است ، اغلب از پستان گذشته است (پزشک می گوید که متاستاز شده است) ، و این باعث می شود درمان آن سخت تر شود .

از دست ندهید :

کارسینوما داکتال تهاجمی و سرطان پستان درجا از منشا مجاری

علائم و نشانه های اولیه سرطان التهابی پستان چیست؟

برخلاف انواع متداول سرطان پستان ، این نوع معمولاً به صورت توده های پستان ظاهر نمی شود. این بیماری به صورت لانه ها یا ورق های زیر پوست رشد می کند.

علائم سرطان التهابی سینه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد در پستان
  • تغییر پوست در ناحیه پستان.ممکن است نواحی صورتی یا قرمز رنگ اغلب با بافت و ضخامت یک پرتقال پیدا کنید.
  • کبودی روی سینه که از بین نمی رود
  • تورم ناگهانی سینه
  • خارش پستان
  • تغییرات نوک پستان یا ترشحات آن
  • تورم غدد لنفاوی زیر بازو یا گردن

این تغییرات اغلب به سرعت و در طی یک دوره چند هفته ای اتفاق می افتد.

مراحل سرطان التهابی سینه :

این نوع سرطان معمولاً در یکی از سه مرحله انجام می شود:

مرحله IIIB :  تمام سرطانهای التهابی پستان در این مرحله شروع می شوند زیرا پوست پستان را درگیر میکنند .

مرحله IIIC :  این سرطان به غدد لنفاوی اطراف ترقوه یا داخل سینه شما گسترش یافته است..

مرحله IV : این سرطان در خارج از پستان و مجاورت غدد لنفاوی شما به قسمتهای دیگر بدن گسترش یافته است.

از دست ندهید :

مرحله بندی سرطان پستان ، درجه بندی با سیستم معروف TNM

چگونه سرطان التهابی پستان تشخیص داده می شود؟

اگر تورم یا قرمزی روی پستان دارید که از بین نمی رود و بعد از یک هفته با آنتی بیوتیک ها بهتر نمی شود ، پزشک شما ممکن است به سرطان التهابی سینه شک کند.

سونوگرافی و سایر امتحانات تصویربرداری ، نگاه دقیق تری به پستان شما می دهد.

پزشک شما ممکن است یک یا چند مورد از موارد زیر را دستور دهد:

• ماموگرافی : این امتحان میتواند نشان دهد که آیا سینه متراکم تر است یا پوست پستان ، ضخیم تر از سینه دیگر است .
  • MRI : در این امتحان از امواج رادیویی قدرتمند برای تهیه تصاویر از پستان و ساختار داخل بدن شما استفاده میشود .
  • سی تی اسکن: یک پرتونگاری پرقدرت است که تصاویر مفصلی از بدن شما ایجاد می کند.
  • اسکن PET : این امتحان به همراه سی تی اسکن انجام میگیرد و میتواند در یافتن سرطلان در غدد لنفاوی و سایر قسمت های بدن ، کمک نماید .
  • سونوگرافی پستان : در این امتحان تصویربرداری ، از امواج صوتی استفاده میشود تا تصویری از قسمت داخلی پستان شما ایجاد شود . این امتحان میتواند نواحی آسیب دیده که در ماموگرافی نشان داده نشده اند ، مشخص نماید .

بیوپسی با اطمینان میتواند سرطان را تشخیص دهد .

پزشک برای این کار ، بخش کوچکی از بافت پستان یا پوست را برای امتحان ، جدا مینماید.

اغلب نمونه را می توان با سوزن برداشت ، اما بعضی اوقات برای جدا نمودن نمونه از برش استفاده میشود .

تیم پزشکی از آنچه در بیوپسی جمع آوری شده است استفاده می کند تا متوجه شود که سلول ها به صورت غیر طبیعی رشد یافته اند یا نه .

اگر شما مبتلا به سرطان التهابی پستان باشید ، امتحان های بیشتر می تواند نشان دهد چه میزان از پستان و ناحیه اطراف آن مبتلا شده است.

چگونه سرطان التهابی پستان درمان می شود؟

از آنجا که این شکل از سرطان به سرعت گسترش می یابد ، به یک برنامه درمانی تهاجمی نیاز خواهید داشت.

این شامل موارد زیر است:

• شیمی درمانی . این دارو درمانی قبل از عمل برای کوچک کردن تومور و قابل عمل شدن سرطان انجام می شود. همچنین احتمال بازگشت سرطان را کاهش می دهد.
  • عمل جراحی . ماستکتومی ممکن است بعد از شیمی درمانی انجام شود. این روش کل سینه شما را از بین می برد.
  • درمان هدفمند. اگر سلولهای سرطانی پروتئین زیادی به نام HER2 داشته باشند ، ممکن است به شما داروهایی اختصاص داده شود.
  • هورمون درمانی . اگر سلولهای سرطانی گیرنده های هورمونی داشته باشند ، ممکن است داروهای خاصی تجویز شود. این داروها گیرنده ها را مسدود می کنند تا نتوانند به هورمون ها متصل شوند.
  • پرتو درمانی . پرتودرمانی پس از شیمی درمانی و جراحی انجام می شود تا احتمال بازگشت سرطان به حداقل برسد.
  • ایمونوتراپی . این داروها برای کمک به مبارزه با سرطان ، از سیستم ایمنی بدن شما استفاده می کنند. ممکن است این درمان برای سرطان های پیشرفته ، اتخاذ گردد .

چشم انداز سرطان التهابی سینه چیست؟

این نوع سرطان تهاجمی است و احتمالاً تا زمان تشخیص و کشف آن گسترش یافته است .

همچنین احتمال بازگشت آن نسبت به انواع دیگر بیشتر است.

هنوز خیلی از سرطان ها بی نظیر هستند .

چشم انداز شما بستگی به خیلی چیزها خواهد داشت . مانند ، سلامتی کلی شما ، مرحله ای که بیماری شما تشخیص داده شده است ، درمانی که تحت ان بوده اید و نحوه پاسخ بدن شما به درمان ها .

منبع : webmd